Marka Diners Club w Polsce
Diners Club Polska (DCP) realizuje podjętą w grudniu 2021 r. strategiczną decyzję właściciela spółki o wycofaniu się z działalności na terenie Polski i w 2022 r. stopniowo wygasi świadczenie usług płatniczych.
DCP we współpracy z agentami rozliczeniowymi zapewni, że karty Diners Club zagranicznych wydawców będą akceptowane w Polsce do końca września 2022 r. Jednocześnie Discover® Global Network – globalna marka płatności obejmująca Diners Club, Discover® i PULSE® dokłada wszelkich starań we współpracy z agentami rozliczeniowymi, aby zapewnić nieprzerwaną akceptację i dalszy jej rozwój w Polsce po tej dacie, w terminalach POS, bankomatach oraz w Internecie.
Przykro nam, ale w chwili obecnej nie ma możliwości ubiegania się o kartę Diners Club u innego wydawcy w Polsce.
Umowa
Zgodnie z przesłanym wypowiedzeniem, Umowa o kartę Diners Club wygasa po upływie okresu wypowiedzenia, tj. 30 czerwca 2022 r.
Ze strony Posiadacza/Użytkownika karty nie jest wymagana żadna czynność potwierdzająca wypowiedzenie Umowy. Umowa wygasa automatycznie 30 czerwca 2022 r.
Doręczenie jest skuteczne, jeśli zostanie doręczone lub bezskutecznie awizowane na adres korespondencyjny Posiadacza/Użytkownika karty wskazany w Umowie lub inny adres ostatnio znany DCP.
Tak, zgodnie z Regulaminem Posiadacz/Użytkownik karty może wypowiedzieć Umowę bez podawania powodów w każdym czasie. W takim przypadku okres wypowiedzenia wynosi 30 dni. Należy wysłać pisemną dyspozycję w formie wiadomości email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w formie papierowej na adres Diners Club Polska Sp. z o.o., ul. Solec 38, 00-394 Warszawa.
Karta
Zgodnie z przesłanym wypowiedzeniem, karta zostanie zablokowana po upływie okresu wypowiedzenia, tj. 30 czerwca 2022 r.
Tak, do czasu wygaśnięcia Umowy, czyli do 30 czerwca 2022 r. wszystkie dotychczasowe warunki korzystania z karty pozostają w mocy.
Tak, o ile nastąpi to przed 30 czerwca 2022 r. i możliwe będzie skuteczne doręczenie nowej karty przed wygaśnięciem Umowy.
Tak, w przypadku upływu ważności posiadanej karty, zostanie wydana nowa karta, o ile jej ważność rozpocznie się przed terminem wygaśnięcia Umowy. Przykładowo, jeśli data ważności karty przypada na koniec maja 2022 r. (VALID THRU 05/22), to w pierwszej dekadzie maja zostanie wysłane wznowienie karty ważnej od 1 czerwca 2022 r. Karta będzie jednak funkcjonować tylko do 30 czerwca 2022 r.
Nie ma konieczności odesłania karty. Zalecamy zniszczyć kartę w sposób trwały i uniemożliwiający jej ponowne użycie (przecinając pasek magnetyczny i chip). Zniszczenie karty pozwoli zapobiec ewentualnej pomyłkowej próbie użycia karty po 30 czerwca 2022 r. i pojawieniu się wtedy komunikatu o bezprawnym jej użyciu.
Z karty można korzystać do 30 czerwca 2022 r. do godziny 23:59 czasu środkowo-europejskiego.
Transakcje
Dokonanie transakcji po wygaśnięciu Umowy nie będzie możliwe, ponieważ 30 czerwca 2022 r. karta zostanie zablokowana. Sugerujemy zmianę instrumentu płatniczego tam, gdzie podane zostały dane karty Diners Club jako stałej lub domyślnej formy płatności za usługi np. subskrypcje, abonamenty.
Transakcje dokonane w ostatnim cyklu rozliczeniowym przed wygaśnięciem Umowy będą uwzględnione na wyciągach w lipcu 2022 r. Jeżeli transakcja wpłynie do rozliczenia po dacie wygenerowania wyciągu, pojawi się ona na wyciągu w kolejnym miesiącu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, w tym nieautoryzowanych transakcji, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie reklamacji.
Tak, jeśli wpłynie zwrot kwoty na konto karty z tytułu transakcji dokonanej wcześniej kartą.
Spłata zobowiązania
DCP dopuszcza możliwość spłaty karty w przedłużonym terminie, najpóźniej do 30 września 2022 r., zgodnie z informacją podaną na pierwszym wyciągu wygenerowanym po zablokowaniu karty. Do tego terminu należy spłacić całość zobowiązania wykazanego na wyciągu, jednorazowo lub w częściach.
Propozycja wydłużenia terminu spłaty nie obejmuje przypadków występowania salda ujemnego przeterminowanego w Dacie Wygaśnięcia Umowy tj. 30.06.2022r. Brak spłaty salda ujemnego zadłużenia w terminach wskazanych na wyciągach lub jego spłata w późniejszym terminie niż wskazanym na wyciągu powoduje naliczenie odsetek i jest podstawą do dochodzenia przez DCP wierzytelności zgodnie z Regulaminem.
Niestety, nie. Po wygaśnięciu Umowy całość zobowiązania staje się wymagalna.
Potwierdzeniem uregulowania zobowiązania jest wyciąg z zarejestrowaną wpłatą.
Tak, dyspozycja pozostanie w mocy. Dla wyciągów generowanych po dacie wygaśnięcia Umowy, Polecenie Zapłaty będzie zrealizowane 30 września 2022 r.
Wyciąg i e-konto
Ostatni wyciąg do karty będzie wygenerowany po spłacie całości zobowiązania. Daty generowania wyciągów nie ulegają zmianie.
Z usługi e-konto będzie można korzystać jeszcze przez 6 miesięcy od daty wygaśnięcia Umowy, tj. do 31 grudnia 2022 r. Sugerujemy pobranie wyciągów z e-konta przed upływem tego terminu w celu umożliwienia dostępu do danych w przyszłości.
Po wygaśnięciu Umowy powyższe informacje znajdują się wyłącznie na zestawieniu do pobrania w sekcji Wyciągi.
Opłata roczna
Tak, opłata roczna zostanie naliczona zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji - dokument jest dostępny w zakładce DO POBRANIA, a następnie proporcjonalnie zwrócona.
Poniesiona opłata roczna zostanie proporcjonalnie zwrócona za miesiące od wygaśnięcia Umowy do końca opłaconego okresu. Zwrot za niewykorzystane miesiące nastąpi w formie uznania konta karty i pomniejszy bieżące zobowiązanie.
Tak, poniesiona opłata zostanie zwrócona, jeśli zgodnie z warunkami promocji został zrealizowany obrót do czasu rozwiązania Umowy, czyli do 30 czerwca 2022 r.
Nadpłata
W przypadku wystąpienia nadpłaty, kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy, z którego była dokonywana spłata karty.
Reklamacje
Tak. Reklamację można zgłosić telefonicznie tel. +48 22 826 07 66 lub w formie wiadomości email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w formie papierowej na adres Diners Club Polska Sp. z o.o., ul. Solec 38, 00-394 Warszawa.
Reklamacje należy składać niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia budzącego zastrzeżenia, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z ustawą o usługach płatniczych oraz Regulaminem Przyjmowania i Rozpatrywania Reklamacji w ramach świadczonych usług płatniczych, dostępnym w zakładce DO POBRANIA.
Ubezpieczenie
Nie, ochrona ubezpieczeniowa jest ważna tylko w trakcie trwania Umowy, czyli do 30 czerwca 2022 r.
Ochrona ubezpieczeniowa podróży, która rozpoczęła się przed datą wygaśnięcia Umowy trwa tylko do 30 czerwca 2022 r. włącznie, bez względu na fakt kontynuowania podróży po tym czasie.
Tak, roszczenie można zgłosić w ciągu 3 lat od daty zdarzenia.
Roszczenie należy zgłosić bezpośrednio do ubezpieczyciela poprzez stronę:
https://mondial-assistance.pl/zgloszenia-szkody
Punkty premiowe Diners Club - Mile M&M
Tak. Program Premiowy Diners Club zostanie zakończony z chwilą wygaśnięcia Umowy tj. 30 czerwca 2022 r. Ważność punktów DC wygaśnie w ciągu 6 miesięcy od zakończenia programu, po tym okresie nie będzie możliwości przeniesienia punktów DC na konto milowe w Programie Miles & More (M&M).
Saldo punktów DC jest widoczne w e-koncie oraz na wyciągu. Informację można również uzyskać telefonicznie pod numerem +48 22 826 07 66 lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Zebrane punkty DC można zamienić jedynie na mile w programie M&M.
Wystarczy zgłosić dyspozycję przeniesienia punktów DC - poprzez e-konto lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Punkty DC można przenosić w pakietach po 500 tylko z konta karty głównej, przy czym jeden punkt DC jest równy 1 mili. Po wygaśnięciu Umowy liczba punktów DC zgromadzonych na koncie punktowym zostanie zaokrąglona w górę do najbliższej wielokrotności liczby 500 i zostanie wskazana na wyciągach wygenerowanych 19 lipca br. dla kart prywatnych LOT oraz 04 sierpnia br. dla pozostałych kart.
Usługi dodatkowe
Wszystkie usługi dodatkowe zarejestrowane przez Posiadacza/Użytkownika karty zostaną dezaktywowane z chwilą wygaśnięcia umowy tj. 30.06.2022r.
Usługa jest świadczona przez firmę Radarme. Osoby zainteresowane kontynuacją bądź rozszerzeniem zakresu tej usługi w ofercie specjalnej dla Klientów Diners Club Polska, prosimy o kontakt: infolinia: 800 800 110 lub +48 22 539 49 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Obsługa 24/7
Usługa jest świadczona przez firmę Radarme. Osoby zainteresowane kontynuacją bądź rozszerzeniem zakresu tej usługi w ofercie specjalnej dla Klientów Diners Club Polska, prosimy o kontakt: infolinia: 800 800 110 lub +48 22 539 49 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., obsługa 24/7
Usługa jest świadczona przez firmę Radarme. Osoby zainteresowane kontynuacją bądź rozszerzeniem zakresu tej usługi w ofercie specjalnej dla Klientów Diners Club Polska, prosimy o kontakt: infolinia: 800 800 110 lub +48 22 539 49 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., obsługa 24/7
Tak, jednak po zakończeniu umowy aplikacja ta nie będzie już przydatna w zakresie możliwości dalszego korzystania z usług towarzyszących kartom wydawanym dotychczas przez DCP.