Zbiór zasad ładu korporacyjnego, którym podlega spółka począwszy od 2015 roku zawarty jest w dokumencie: „Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” (dalej: ZŁK) wydanym w dniu 22 lipca 2014 roku przez Komisję Nadzoru Finansowego.
W wykonywanej działalności Diners Club Polska Sp. z o.o. dba o słuszny interes swoich Klientów. Celem spółki jest funkcjonowanie z poszanowaniem prawa i zastosowaniem dobrych praktyk w stosunku do wszystkich swoich interesariuszy.
Zarząd Diners Club Polska Sp. z o.o. informuje, iż spółka przyjmuje rekomendowane przez organ nadzoru zasady ładu korporacyjnego.
- Organizacja oraz struktura organizacyjna spółki umożliwia osiąganie jej celów strategicznych z zapewnieniem bezpieczeństwa ciągłości i rzetelności wykonywanych zadań.
- Spółka jest 100 % własnością DC Banku AG z siedzibą w Austrii wchodzącego w skład grupy Unicredit.
- Organy spółki to Zarząd, Rada Nadzorcza i Zgromadzenie Wspólników. W składzie zarządu wyodrębniona jest funkcja Prezesa. Wewnętrzny podział odpowiedzialności dokonany pomiędzy członkami zarządu, w sposób jasny i przejrzysty odzwierciedla kompetencje poszczególnych osób w zakresie obszaru działalności spółki którym zarządzają. Rada Nadzorcza sprawuje nadzór nad całą działalnością spółki. Najwyższym organem stanowiącym jest Zgromadzenie Wspólników.
- Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi w spółce są:
- Dział Sprzedaży,
- Dział Produktów i Rozwoju
- Dział Obsługi Klienta
- Dział Operacji i Kontroli Ryzyka
- Dział Finansów i Księgowości
- Dział Analizy Systemów i IT
- Administracja
- Audyt wewnętrzny,
- Compliance
- W spółce funkcjonuje system kontroli wewnętrznej z właściwymi mechanizmami kontrolnymi, niezależną funkcją compliance i audytu wewnętrznego pozwalającymi skutecznie ograniczać ryzyka.
- Spółka wdrożyła Regulamin Przyjmowania i Rozpatrywania reklamacji w zakresie świadczonych usług finansowych procesując reklamacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Działania podejmowane przez spółkę w stosunku do pracowników ukierunkowane są na stworzenie optymalnego środowiska pracy motywującego do osiągnięcia celów strategicznych spółki, mają na celu dbałość o długoterminowy jej rozwój.
- Istotną platformą komunikacyjną jest dla spółki strona internetowa, Diners Club EMagazine czy newsletter. Wszelkie informacje dla Klientów z zakresu świadczonych usług publikowane są przez spółkę na stronie internetowej www.dinersclub.pl w sposób przejrzysty i z odpowiednim wyprzedzeniem. Na stronie internetowej znajduje się również sekcja poświęcona samej spółce w której można znaleźć spisaną historię karty Diners Club, strukturę organizacyjną, dane kontaktowe, relacje inwestorskie, oświadczenia dotyczące stosowania zasad ładu korporacyjnego czy też dotyczące poziomu wymaganych kapitałów własnych.
- Spółka dokłada wszelkich starań, by dostarczyć produkty i usługi klientom w sposób jakiego oczekują, zapewniając odpowiednią jakość obsługi, maksimum wygody i konkurencyjne ceny. Prowadząc politykę sprzedaży spółka koncentruje się na identyfikowaniu potrzeb klientów i potencjalnych klientów, analizie i możliwości zaspokajania ich oczekiwań w zakresie oferowanego produktu. Spółka poszukuje na rynku nisz przygotowując taką ofertę, która spełni niezaspokojone przez konkurencję potrzeby potencjalnych klientów. Spółka dużą rolę przywiązuje również do właściwej segmentacji rynku usług płatniczych.
- Przekazy reklamowe w zakresie oferowanych produktów i usług są jasne i zawierają wszelkie niezbędne informacje wymagane przez stosowne przepisy prawa w tym w szczególności ustawę o kredycie konsumenckim.
Pełny zbiór zasad ładu korporacyjnego, którym spółka podlega od 2015 roku zawarty jest w załączonym poniżej dokumencie: „Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” wydanym w lipcu 2014 roku przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Dokument - Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych
Dokument - Oświadczenie Zarządu Diners Club Polska Sp. z o.o. o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego
Warszawa, czerwiec 2016