ProtectBuy przy płatności kartą w internecie

Dla kogo: Dla tych, dla których bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Od stycznia 2021 r. obowiązują nowe regulacje na rynku płatności kartowych, także tych w sieci, dotyczące tzw. silnego uwierzytelnienia klienta, czyli SCA (ang. Strong Customer Authentication). Ten środek bezpieczeństwa narzuca dwuczynnikowe zatwierdzenie płatności przez posiadacza karty przed dokonaniem zakupu np. stałym hasłem i jednorazowym kodem. Dzięki usłudze ProtectBuy mogą Państwo korzystać z tej dodatkowej ochrony.

Co to jest ProtectBuy?

ProtectBuy to usługa, która pozwala na jeszcze bezpieczniejsze używanie kart Diners Club w Internecie. Spełnia założenia silnego uwierzytelnienia (SCA) podczas transakcji online i polega na dodatkowym potwierdzeniu wybranych transakcji hasłem statycznym oraz jednorazowym kodem wysyłanym przez SMS. Hasło otrzymają Państwo na numer telefonu zarejestrowany w systemie Diners Club.

Działanie jest bardzo proste:

  1. Po wprowadzeniu danych karty Posiadacz/Użytkownik karty Diners Club zostaje przekierowany na bezpieczną stronę ProtectBuy.
  2. Tutaj należy podać hasło statyczne oraz jednorazowy kod
  3. Kod wysłany będzie w powiadomieniu SMS przesłanym na numer telefonu komórkowego zarejestrowanego w ProtectBuy.
  4. Po wprowadzeniu danych transakcja zostanie zakończona.

Usługa jest całkowicie bezpłatna. Aby korzystać z ochrony ProtectBuy należy zarejestrować kartę w systemie samodzielnie poprzez e-konto lub prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

UWAGA! W sklepach i serwisach internetowych, które nie wprowadziły jeszcze obsługi SCA, mogą Państwo napotkać problemy w realizacji transakcji kartami DC.

Dlatego, aby zadbać o Państwa komfort, zachęcamy do utworzenia swojej tzw. „białej listy”, czyli własnego rejestru zaufanych odbiorców płatności – sklepów i serwisów internetowych. Dzięki temu transakcje będą mogły być nadal realizowane, mimo braku wdrożenia SCA.

Jak zbudować swoją „białą listę”?

Wystarczy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta – mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: 22 826 07 66 i zgłosić sklep lub serwis internetowy, w którym już wcześniej dokonywaliście Państwo płatności, i dalej cieszyć się zakupami kartą Diners Club w swoich ulubionych miejscach w sieci.

Opcja tworzenia i zmiany „białej listy” zaufanych akceptantów jest dostępna przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa nie jest ograniczona czasowo.

Zasady bezpieczeństwa przy transakcjach on-line:

  1. Przede wszystkim warto sprawdzić bezpieczeństwo danego serwisu/portalu/sklepu poprzez ogólnodostępne metody (np. ilość zadowolonych kupujących, opinie w sieci, protokół https widoczny przy nazwie strony).
  2. Potwierdzenie, że transakcja została zlecona wysyłane jest bezpośrednio na Państwa osobisty telefon, dlatego warto upewnić się, że właściwy numer znajduje się w systemie DCP.
  3. Zawsze należy uważnie czytać treść powiadomienia, bo dzięki temu uzyskują Państwo pewność, że dotyczy ono właściwej, zleconej transakcji.
  4. Utratę lub zmianę numeru telefonu prosimy niezwłocznie zgłosić do Działu Obsługi Klienta.
  5. Nie wolno podawać nikomu kodu otrzymanego w SMS!
  6. Zachęcamy do stworzenia rejestru zaufanych odbiorców, czyli swojej „białej listy”.

Zapraszamy do świata bezpiecznych płatności w sieci z kartą Diners Club!

Gdzie jest dostępna usługa: We wszystkich sklepach internetowych, które wdrożyły standard SCA i ProtectBuy.

Usługa jest oznaczona następującym logiem:
Diners Club International - ProtectBut

 


JAK DZIAŁA PROTECTBUY:

  • SKLEP INTERNETOWY

    ProtectBuy – zakupy w sklepie internetowym
  • PŁATNOŚĆ KARTĄ

    ProtectBuy – płatność kartą przez internet
  • SPRAWDŹ POPRAWNOŚĆ DANYCH

    ProtectBuy – sprawdzenie poprawności danych transakcji
  • ZAAKCEPTUJ TRANSAKCJĘ HASŁEM STATYCZNYM I JEDNORAZOWYM KODEM OTRZYMANYM W SMS

    ProtectBuy - potwierdzenie operacji kodem sms

Usługa dostępna dla Użytkowników kart